Tips (om du ska ändra något på bloggen)

2011-11-13 ♦ 11:05:00

Hej! tänkte att jag kör på ett enkelt tips idag.
Om du ska ändra något i menyn, design, header, typsnitt eller något sådant så brukar jag göra en "test blogg", ifall något skulle bli fel så förstörs inte hela bloggen p.g.a detta eller sitter fel.

Så här gör du:
1. Går på ditt konto och trycker på:
 

2. Detta kommer då komma fram: (fast ditt bloggnamn då) och du ska ha på det första alternativet.

3. Du döper denna blogg till något du vill.
Adressen kommer alltså att bli dittbloggnamn.blogg.se/den namnet du skrev.

4. Bloggen kommer på "mitt konto".

5. Kopierar allt från stilmallen och kodmallarna till den bloggen du gjorde från den vanliga.

6. Du ändrar de du skulle ändra och kopierar från den bloggen till din vanliga.

7. Klart! Så enlelt är de om du inte vill att du måste testa dig fram på din blogg så det blir fel eller något åt de hållet, jag gör detta själv också.
Då kan man göra en design någon gång då och då istället för allt i ett!

Hoppas ni fattade hur jag menade, fråga annars!
Kommentera vad du vill se för andra tips också.


Kommentarer
Postat av: Felicia Johansson

Jag såg "In time" :)

2011-11-13 @ 11:30:23
URL: http://feliciavendela.webblogg.se/
Postat av: KKUNGAMANDA

Vara med i min tävling där du kan vinna ett valfritt iphone skal/tillbehör för max 500 kr?

(Har du ingen iphone kan du, fall du vinner, ge bort det till någon kompis, någon i släkten, eller lotta ut det i en tävling på din blogg!



Klicka här för att komma till tävlingen --> http://kkungenduvet.blogg.se/2011/november/tavling-vinn-valfritt-iphoneskal.html#comment

2011-11-13 @ 11:32:48
URL: http://kkungenduvet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Follow on Bloglovin

16 år, bosatt i Norrbotten, gillar fotboll & innebandy och att umgås med mina vänner. Fotar med en Canon EOS 550D